Preventivna akcija Varnostni pas

08. 03. 2021
Preventivna akcija Varnostni pas

Agencija za varnost prometa vsako leto organizira preventivno akcijo Varnostni pas. Letošnja bo potekala od 8. do 14. marca. Namenjena je opozarjanju na pomembnost pripetosti z varnostnim pasom vseh potnikov v vozilu na vsaki, tudi najkrajši poti ter povečanju deleža pripetosti z varnostnim pasom. V času nacionalne akcije bo Agencija za varnost prometa po vsej Slovenija razdelila informativna gradiva, s katerimi bodo voznike spomnili na pomen uporabe varnostnega pasu in odgovornost za varnost vseh potnikov v vozilu. V akciji sodelujejo tudi lokalni sveti za preventivo in vzgojo v cestnem prometu.

 

Raziskave kažejo, da bi z dosledno uporabo varnostnih pasov in otroških varnostnih sedežev lahko za 50 odstotkov zmanjšali število smrtno in hudo poškodovanih voznikov in potnikov, preprečili bi lahko smrtne žrtve med otroki potniki. V Sloveniji umre letno v povprečju približno 15 voznikov osebnih vozil, 1-2 voznika tovornega vozila, ter v povprečju 7 potnikov, ki v času nesreče niso uporabljali varnostnega pasu. Skupni delež voznikov osebnih vozil in potnikov v njih, ki med nesrečo niso uporabljali varnostnega pasu in so utrpeli hujše poškodbe, je 40 odstotkov. A le en klik, ki ga slišimo, ko se pripnemo z varnostnim pasom, lahko reši življenje, zato je uporaba pasu bistvenega pomena. V zadnjih letih se je pripetost otrok kot potnikov v vozilih izredno izboljšala, v letu 2005 (pred izvajanjem projekta Pasavček) je bila povprečna pripetost otrok 54 odstotkov, v letu 2016 pa 93,6 odstotka.

 

Cilj je, da bi bil pripetih 98 odstotkov voznikov in potnikov na sprednjih sedežih. Prav tako je opazen trend povečanja pripetosti odraslih potnikov na zadnjih sedežih, vendar je delež še vedno prenizek (68 odstotkov).

 

Glede na zadnje podatke opazovanja pripetosti lahko rečemo, da je nujno treba povečati:

 

- pripetost vseh potnikov in tudi otrok na vseh vožnjah, tudi najkrajših znotraj naselij (pripetost je najnižja na cestah z uličnim sistemom),

- pripetost odraslih potnikov na zadnjih sedežih v osebnih vozilih,

- dosledno uporabo otroških varnostnih sedežev in varnostnih pasov pri otrocih potnikih med vožnjo (otroci so najpogosteje udeleženi v prometnih nesrečah prav kot potniki v avtomobilih in utrpijo tudi najhujše posledice),

- pripetost voznikov tovornih in kombiniranih vozil na vseh vožnjah,

- pripetost potnikov na avtobusih na medkrajevnih razdaljah.