Izjava je dostopna je na spletnem portalu eDavki in v mobilni aplikaciji eDavki. Vložiti jo je treba najpozneje do 31. 5. 2020.
Izjave ni mogoče vložiti v papirnati obliki.
Za uveljavljanje ukrepa oprostitve plačila prispevkov je treba imeti poravnane vse zapadle davčne obveznosti na dan vložitve izjave preko eDavkov, zato pred oddajo izjave preverite stanje na svoji kartici zavezanca v eDavkih. Za uveljavljanje ukrepa temeljnega dohodka pa je treba imeti poravnane vse davčne obveznosti na dan uveljavitve ZIUZEOP. Finančna uprava bo to upravičenost preverjala po davčni kartici zavezanca na dan 9. 4. 2020.
Do izredne pomoči v obliki mesečnega temeljnega dohodka in oprostitve plačila prispevkov so upravičene samozaposlene osebe, družbeniki, verski uslužbenci in kmetje, ki zaradi epidemije COVID-19 ne morejo opravljati dejavnosti ali jo opravljajo v bistveno zmanjšanem obsegu. Za koriščenje obeh ugodnosti je treba na Finančno upravo RS poslati posebno izjavo le preko eDavkov (prek spletnega portala eDavki ali mobilne aplikacije eDavki). Izjave ni mogoče vložiti v papirnati obliki. V eni izjavi se uveljavljata obe ugodnosti.
Mesečni temeljni dohodek:
do 18. 4. 2020: če bo izjava vložena do tega datuma za marec, bo nakazan denar na TRR 25. 4. 2020
od 19. 4. do 30. 4. 2020: če bo izjava vložena v tem obdobju za marec in/ali april, bo nakazan denar na TRR 10. 5. 2020
od 1. 5. do 31. 5. 2020: če bo izjava vložena v tem obdobju za marec in/ali april in/ali maj, bo nakazan denar na TRR 10. 6. 2020
Oprostitev plačila prispevkov:
30. 4. 2020: rok za predložitev izjave, če želite oprostitev za marčevske (od 13. 3. 2020 naprej) in aprilske prispevke, ki sicer zapadejo v plačilo 20. 4. in 20. 5. 2020.
31. 5. 2020: rok za predložitev izjave, če želite oprostitev majskih prispevkov, ki sicer zapadejo v plačilo 20. 6. 2020.
Kako si namestiti eDavke? Na naslednjih povezavah najdete preprosta navodila, kako si namestite eDavke na računalniku (kliknite na Registracija) ali na telefonu (kliknite Mobilna aplikacija) in se prijavite v eVročanje (kliknite Vročanje), da boste tudi dokumente dobili le po elektronski poti in ne več po navadni pošti.
Če imate pri tem težave se obrnite na klicni center FURS za pomoč uporabnikom na telefonski številki 05 297 6800 ali elektronski pošti sd.fu@gov.si.
Vse zadeve (vprašanja, preverjanja, itd.) s Finančno upravo skušajte urejati prek klicnega centra za fizične osebe na številki 08 200 1001, 08 200 1004, za pravne osebe na številki 08 200 1003 in preko elektronske pošte uradov.